Tuesday, June 24, 2008

Mæle er 10 millioner kroner fattigere



Som en del av debatten mellom Martin Kolberg og Ola Mæle er det mange som sier de er opprørt over at klesmillionæren Mæle brukte 10 millioner kroner på sin bursdagsfeiring i Frankrike.

Det forstår jeg ikke.


Disse 10 millionene som Mæle angivelig skal ha brukt, finnes ikke lenger på Mæles bankkonto. Han overførte pengene til de som han kjøpte tjenestene av. Vi får håpe at de som tjente pengene, har bedre forstand på å bruke penger enn det Mæle åpenbart har.

Jeg for min del makter ikke å la meg opprøre over at Mæle nå har 10 millioner kroner mindre på sin bankkonto.

1 comment:

  1. At Mæle bruker av sine egne penger på å feire en så stor dag som 50-års jubiléet ved å bruke penger på sine venner og støttespillere, virker ganske rasjonelt for min del. Men det er helt riktig som du sier: Pengene er jo gått inn i den verdiskapende kjede, og er således ikke helt kastet bort rent samfunnsøkonomisk.
    Forøvring tror jeg Mæle er flinkere til å forvalte penger enn f.eks. Kristin Halvorsen.

    ReplyDelete