Thursday, November 27, 2008

Jeg boikotter Telenor



Jeg kjøper ikke papiraviser, unntatt Morgenbladet, sånn dann og vann. I siste utgave har de en morsom artikkel om inkassoselskapene,
Torpedoer i dress.


....Nordmenn har aldri hatt større gjeld enn nå, og det har aldri gått ut flere konvolutter fra Lindorff, fra Kredinor, fra Intrum Justitia og fra mylderet av mindre selskaper, hvorav ett faktisk kaller seg Galant Inkasso....

.....Stadig flere firmaer og offentlige virksomheter overlater nemlig innkrevningen til inkassoselskaper. Det er betegnende at selv bibliotek mange steder i Norge lar seg representere av disse svinepelsene....

Det lureste er selvsagt å betale regninene slik at inkassoselskapene holdes unna. Men nå og da kan man være uheldig - enten ha glemt å betale, vært på reise eller unlatt å betale av andre årsaker.

På grunn av "andre årsaker" fikk jeg inkassoregning på vegne av Telenor. Et eller annet individ hos Telenor må ha brukt tid på å formidle min regning til inkassoselskapet. Hadde dette Telenor-individet i stedet sendt meg en sms eller ringt meg, hadde regningen blitt betalt omgående.

I stedet ble inkassoselskapet engasjert, regningen ble betalt av meg og Telenor mistet en kunde!

Det er nemlig den eneste muligheten du har. Hvis du synes at et selskap unødvendig har engasjert et inkassoselskap og påført deg ekstra gebyrer, så boikott dette selskapet. Slik jeg boikotter Telenor.

No comments:

Post a Comment