Saturday, May 23, 2009

Byfogden tuktet ludderet i Akersgata




Lillesandsjenta (19) som sitter fengslet i Bolivia, fikk Oslo byfogdembetes medhold. VG Nett ble pålagt å fjerne navnet hennes fra nettet.

Ansvarlig redaktør i VG Nett, Espen Egil Hansen, latterliggjør seg selv og den klikk-hora han jobber for, med følgende selvsentrerte uttalelse:

– Det er en hårreisende kjennelse og et inngrep i min redaktørgjerning, og en trussel mot min rettssikkerhet siden jeg ikke fikk komme til orde. Det mener jeg er helt uhørt i denne typen sak, sier Hansen.

Advokat Carl Bore representerer den 19 år gamle jenta. Han avkler VG på en treffende måte i Fedrelandsvennen:

– Min klient er en veldig ung person, tidligere ustraffet og etterforskningen underbygger hennes uskyld. Jeg har full forståelse for at VG dekker straffesaken, men navn og bilde på min klient har overhodet ingen saklig informasjonsverdi. VG er i ferd med å ødelegge et ungt liv kun for å tjene seg noen ekstra annonsekroner. Det er rett og slett moralsk forkastelig, avslutter Bore.

No comments:

Post a Comment