Wednesday, July 29, 2009

Nrk's norgesreklame støver ned



Nrk har tusenvis av timer med flotte naturopptak fra hele Norge. Hvorfor ligger dette og støver ned i arkivene på Marienlyst? Hadde det ikke vært bedre å få denne glitrende norgesreklamen på nettet, enten på Nrk's egne hjemmesider eller laste det opp til YouTube?

Norges beste salgsargument er naturen; det er den utlendinger kommer for å oppleve. Da burde forholdene legges til rette slik at det blir enkelt å kunne reklamere for det vi har å tilby.

I dag virker det som enhver nordmann har blogger og hjemmesider. Linker til bilder og videoer av norsk natur burde da gjøres lett tilgjengelig for fri bruk på blogger, hjemmesider og i email.

Flere turister vil trygge mange arbeidsplasser, særlig i distriktene. Siden det er alle nordmenn som eier Nrk, er det vel strengt tatt kun for politikerne å bestemme at Nrk åpner sine arkiver.

2 comments:

  1. Godt å se en FrPer som vil ha flere utlendinger til landet! Viser at det fortsatt er håp!

    ReplyDelete
  2. Jeg er ikke FrP'er i den forstand at jeg er medlem av partiet. Jeg er ikke medlem av noe parti. Likevel - av alle partier kommer jeg også denne gangen til å stemme Frp, fordi det er det eneste partiet som synes villig til å bruke fornuften. Men det betyr ikke at jeg er enig i alt Frp står for. I motsetning til for eksempel sosialdemokratene, så har ikke vi som stemmer Frp opphøyd politikken og partiet til et slags religionssurrogat.

    Når det gjelder utlendinger i Norge vet vi at for eksempel Oslo ville stoppet helt opp hvis alle med utenlandsk opprinnelse hadde blitt utvist fra landet. I tillegg kan jeg fortelle deg dette: Jeg bor i en lavblokk i Groruddalen. I blokken er det flest muslimer som bor. Helt til i fjor var det stille og rolig i blokken. Da var det en av de muslimske familiene som solgte leiligheten, og dessverre var det en HVIT nordmann som kjøpte leiligheten. Dermed kom den sanseløse, norske helgefylla inn i blokken. Nå går vi bare og håper på at denne HVITE, norske byttingen snart selger leiligheten og at den blir kjøpt av en muslimsk familie. Da vil forhåpentligvis freden og roen igjen komme tilbake til blokka.

    ReplyDelete