Tuesday, June 12, 2012

Planer om å stemme Høyre ved neste valg?

Hvis du har planer om å stemme Høyre ved neste valg - tenk deg da om! E24 skriver 11. juni om Oslo som stadig blir mindre norsk. Etnisk norske forlater hovedstaden.


Tror du det bekymrer Høyre?  Langt ifra. Oslos byrådsleder, Stian Berger Røsland (H),  ser ingen bekymringer med et befolkningsbytte i hovedstaden. Dette sier høyrebyråden  til E24:


- Jeg er glad for at Oslo vokser så fort, og jeg bekymrer meg ikke over at flere nordmenn flytter fra Oslo enn til Oslo, sier byrådsleder Stian Berger Røsland til E24.
- Oslo blir mer internasjonal og mangfoldig. Dette er en trend vi ser i mange byer i Europa. Det hadde faktisk vært rart om Oslo ikke hadde sett samme trend, sier Berger Røsland.
Byrådslederen mener at det blir en alt for generell tilnærming å si at nordmenn flytter ut og innvandrere flytter inn.
- Mange nordmenn flytter inn også. Vi har de innbyggerne vi har og tar imot de innflytterne vi får.

Byrådslederen sier det er en trend i mange byer i Europa. Man kan lure på når byrådslederen sist var utenlands - med mindre han da mener London og Stockholm. Det er nå mer enn ett år siden jeg skrev dette blogginnlegget:

I går så jeg en neger i Tallinn i Estonia

Les hele artikkelen i E24: Etnisk norske flytter ut av hovedstaden

Leserkommentarer hos Document:

Den stakkars "glade" Berger Røsland kan jo ikke si annet. I så fall er han politisk død. Han er en ung mann med en karriere å tenke på. Men jeg tror kanskje han skifter syn når hans eget Ullern endrer karakter.
Selv bidrar jeg med netto utflytting til høsten. Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og på den tiden har byen endret seg fra vondt til verre. Den negative utviklingen bortforklares med at Oslo er en del av verden og at dette foregår i alle andre storbyer også, det er helt naturlig.
Det er ikke naturlig for meg.
Jeg er ikke negativ til all innvandring, men ønsker meg en stram, ansvarlig politikk der assimilasjon er målet. Jeg gir blanke i gener og hudfarge og den slags, men er kritisk til totalitære kulturelle og religiøse uttrykk. Jeg er lei av omfavnelsen av og hensynene til andre kulturer, mens norsk kultur devalueres og relativiseres i filler. Og jeg er direkte redd for utryggheten, den brutte samfunnskontrakten.
Mine barn skal ikke betale prisen for en slik uansvarlig politikk. Fra høsten blir det tre færre bleikinger i Oslo. Og tre flere i en mye mindre by.
Det er sikkert høyrevridd av meg og kona å tenke slik. Det får så være.
-SvarktanderBull

Langt fra alle trender er positive. Derfor virker det underlig når byrådslederen er så ubetinget glad over utviklingen og dessuten viser til andre europeiske byer. Ikke minst når man vet hva som skjer der.
Hvorfor skulle ikke vi nordmenn være majoritet i Norge? Er vi ikke i vårt eget land? Enn så lenge...
-verdikonservativ 

"- Oslo blir mer internasjonal og mangfoldig. Dette er en trend vi ser i mange byer i Europa. Det hadde faktisk vært rart om Oslo ikke hadde sett samme trend, sier Berger Røsland."
Er multikulturalismens mangfold en trend?
Når denne trenden kuliminerer på samme måte som i Libanon og andre steder der "mangfoldet" har fotfeste og kristne blir i mindretall, så ser ikke jeg lyst på fremtiden.
Jeg tror vi klarer oss best uten visse trender.
-Klokkeren

Jeg ser ikke helt denne trenden i Praha, Budapest, Bratislava, Tallinn, Krakow, Kiev eller andre øst-europeiske perler av noen storbyer. Og godt er det!
-ad1648     


Typisk nok er det ikke noe kommentarfelt på denne saken i E24. Der fjerner man systematisk kommentarfeltet i alle saker der det kan tenkes at politisk ukorrekte meninger kommer til uttrykk, dvs. i saker som gjelder innvandring osv.
Det er den type "mediepolitikk" man finner i diverse diktaturer, der mediene kappes om å løpe makthavernes ærend og holde opposisjonelle stemmer ute.
Det er så grenseløst ynkelig av E24 å frivillig sette seg i en slik posisjon som logrende medium for den "offisielle versjon" av spørsmål som angår innvandring. Hvor feige kan man bli?
-ixus90